O FIRMIE
O nas
Nasza misja
Dlaczego my
Inwestycje
Aktualności
Nasze realizacje
Szkolenia
Terminy szkoleń
Obsługa klienta
FAQ
Partnerzy
Warunki współpracy
USŁUGI
Strony internetowe
Sklepy internetowe
Oprogramowanie dla firm
Hosting
Promocja w internecie
Materiały filmowe
Materiały fotograficzne
Materiały graficzne
PRODUKTY
Active Web 3
Active Web CMS
Mobile Software Design
Opti Combo
KONTAKT
STREFA PARTNERA
+48 880186241 | biuro@miacom-studio.pl
0
Nowoczesny system zarządzania
treścią na stronie www
... teraz to Ty decydujesz ...
1
Tworzymy rozwiązania dla
Twojego Biznesu
... nie pozwól się wyprzedzić konkurencji ...
2
Rozwiązania E-Commerce
Sklepy internetowe
... nie ograniczaj swojej sprzedaży, teraz możesz być wszędzie ...
3
Hosting
dla Twojego Biznesu
... bezpieczeństwo Twojej firmy ...
Powrót

Opti Combo

System wspomagający zarządzanie handlem w przedsiębiorstwach zajmujących się sprzedażą ciągników i maszyn rolniczych

Opti Combo (aktualna wersja 1.6.14)

Zarządzanie działem handlowym należy do trudnych i pracochłonnych zadań. Działania handlowca charakteryzują się dużą samodzielnością i pracą w terenie, co sprawia, iż osoba zarządzająca grupą handlowców ma utrudnione zadanie w kwestii oceny i analizy wykonywanych działań przez przedstawicieli handlowych. Aby podnieść efektywność działań grupy konieczne jest stworzenie sprawnego systemu zarządzania.

Dlatego też powstał projekt e-aplikacji, której zadaniem jest zbieranie i przetwarzanie danych w celu ich późniejszej analizy. Opti Combo  stworzony został na potrzeby firm zajmujących się dystrybucją i sprzedażą maszyn w branży rolniczej, której problemem była analiza i ocena efektywności działań wykonywanych w terenie.

Koncepcja

Wdrożenie aplikacji tworzy spójny system zarządzania i oceny pracy w przedsiębiorstwie, pozwalający ułatwić różne zadania, których efektem jest osiąganie wyznaczonych celów. Zgodnie z koncepcją aplikacja od samego początku pozwala na wprowadzenie informacji o kontrahencie, które pozyskane zostają przez handlowca. Na podstawie tych danych powstają raporty, dzięki czemu można analizować i oceniać stopień zaawansowania działań handlowych do momentu złożenia zamówienia. W dalszej fazie aplikacja pozwala śledzić realizację zamówień, aż do ostatecznego jej zamknięcia. Natomiast w fazie końcowej tworzony jest raport sprzedaży, na podstawie którego ostatecznie rozliczana jest praca handlowca.
Zastosowanie systemu, oprócz zwiększenia efektywności pracy, pozwala między innymi uniknąć nieporozumień pomiędzy handlowcami wynikającymi z obsługi tego samego klienta oraz pozwala na wykorzystanie danych przy realizacji kolejnych transakcji z tym samym klientem. Zebrane informacje mogą służyć do dalszej analizy w zakresie udziału w rynku, jak i przy działaniach marketingowych.

Budowa Opti Combo

Kartoteka Kontrahentów

Jednym z najważniejszych mudułów kartotekowych systemu jest Kartoteka Kontrahentów. W kartotece kontrahentów są przechowywane wszystkie informacje o partnerach handlowych. Zawiera podstawowe dane o kontrahencie, takie jak: nazwa, adres, aders e-mail, NIP, telefon oraz szereg informacji wynikających z wygenerowanych dokumentów powiązanych. Moduł charakteryzuje się intuicyjną obsługą poprzez zastosowanie prostych rozwiązań np. w przypadku wprowadzania danych adresowych, program sprawdza ich poprawność na podstawie wbudowanego słownika miejscowości.

Raportowanie

Moduł Raporty umożliwia tworzenie dokumentów raportowych zawierających informacje o toczących się ustaleniach pomiędzy działem handlowym a klientem. Raporty dzielą się na handlowe i sprzedażowe. Raport handlowy służy do zbierania wstępnych danych dotyczących ewentualnej transakcji - oznaczony jest statusem ankieta. W momencie zawarcia umowy raport otrzymuje status pozyskany. Raport sprzedażowy generowany jest w momencie zakończonej transakcji i służy do dalszej analizy. Na jego podstawie powstaje rozliczenie. Moduł ten zawiera również szereg zestawień opartych o dane zawarte w raportach. Zestawienia prezentowane są w formie tabeli, wykresów oraz geomapingu, dzięki czemu w prosty sposób możemy przeprowadzić analizy dotyczące działu handlowego.

Zamówienia

Moduł Zamówienia składa się z narzędzia pozwalającego generować zamówienia towarów, zamówienia magazynowe, uproszczonego magazynu głównego, magazynu dekompletacji, kartoteki towarów.
Narzędzie generujące zamówienia towarów od dostawców zawiera dane: odbiorcy docelowego, odbiorcy rozumianego jako kierunek zamówienia (siedziba, oddział, magazyn), towaru oraz jego kompletacji zawierającej wartość oraz rabat. Zamówienie  przechodzi również przez proces wpływający na jego poziom realizacji od momentu oczekującego na potwierdzenie (założenie zamówienia), zaakceptowanego (przyjęty do realizacji), zewnętrzny (potwierdzony przez dostawcę), magazyn (przyjęty na stan na podstawie dokumentu PZ), zamknięty (wydany do odbiorcy na podstawie dokumentu WZ) lub anulowany w przypadku odstąpienia od realizacji zamówienia. W trakcie wcześniej wspomnianego procesu osoba upoważniona może edytować i uzupełniać informacje mające wpływ na zamówienie (potwierdzanie cen towaru oraz jego kompletacji, rezerwację lub zmianę odbiorcy, zmianę magazynu itp.)  Tym samym osoba zamawiająca może na bieżąco śledzić stopień realizacji zamówienia. Każda realizacja jest automatycznie numerowana i może zostać wydrukowana w celu wysłania zamówienia w formie fax lub zapisana do pdf. Szablony wydruku mogą być dostosowane do standardów jakie narzucają różni dostwacy, co bardzo ułatwia i skraca czas generowania zamówień.
Dla ułatwienia i ujednolicenia wprowadzenia zamówień istnieje możliwość tworzenia kartotek towarowych. Zamawiany towar może zostać rozbity na elementy zwane kompletacją, które można przenosić pomiędzy innymi zamówieniami lub przenieść na magazyn dekompletacji, który pełni rolę bufora dla elementów zdemontowanych, co zmniejsza ryzyko zaginięcia lub niepotrzebnego dublowania drobnych zamówień. Każdy element kompletacji posiada możliwość odtworzenia jego historii, co pozwala sprawdzić stan pochodzenia.
Zamówienia magazynowe służą do generowania zamówień dotyczących części i elementów mogących wchodzić w skład doposażenia zamówionego lub znajdującego się już towaru (np. elementy hydrauliczne, mocujące itd.) na potrzeby klienta. Podział pomiędzy zamówieniami powstał w wyniku odrębnych zadań składających się dla działu handlowego, zaopatrzenia części i serwisu. Zamówienia magazynowe pozwalają na zdefiniowanie zamawianego elementu po wewnętrznym numerze asortymentu, numerze katalogowym, pozwalają na wprowadzanie takich danych jak cena i dokładny opis. W przedsiębiorstwach składających się z kliku oddziałów istnieje możliwość nadawania kierunków, co ułatwia logistkę. Narzędzie posiada możliwość zapisywania tworzonych pozycji zamówienia oraz importowania danych z zewnętrznych systemów dostawców. Rozwiązanie ułatwia pracę działu serwisowego, którego zadaniem jest przygotowanie maszyny zgodnie z nietypowymi ustaleniami, które zawarł dział handlowy z klientem, poprzez przygotowanie zamówienia w kierunku działu zaopatrzenia części. Przyspiesza to realizację i pozwala śledzić na bieżąco jej przebieg przez zainteresowanych użytkowników.

Rozliczenia

Zadaniem modułu rozliczenia jest przeprowadzenie podsumowania dotyczącego pełnego zakresu działań wynikających z ustaleń działu handlowego z klientem na podstawie raportów sprzedażowych i zamówień. W tym celu generowany jest dokument Rozliczenia prowizji, który oprócz samej prowizji handlowca pozwala na podsumowanie i wydzielenie takich informacji jak: obrót, średnia marża, koszt, dochód itp.

Karta Pojzdów (moduł niedostępny dla aktualnej wersji)

Trwają prace nad stworzeniem modułu zarządzającego flotą pojazdów, co pozwoli na rozlicznie m.in. handlowców uwzględniając przebiegi oraz trasy (sczytywanie danych z systemów np. Yanosik) .

Oferty

Zadaniem modułu jest tworzenie ofert handlowych dla kontrahentów (z włączeniem ofert dla ARiMR).

KONTAKT

Miacom Studio Serwis

ul. 11 Listopada 35B/10
95-040 Koluszki

 

 

Biuro Obsługi Klienta:
tel. 880 186 241
Dział księgowości:
tel. 889 008 555
e-mail: biuro@miacom-studio.pl

 

O nas
Aktualności
Szkolenia
Obsługa Klienta
Partnerzy
Nasze realizacje

 

Strony intenetowe
Sklepy internetowe
Oprogramowanie dedykowane
Hosting
Promocja w internecie

 

Active Web CMS
Mobile Software Design
Opti Combo

STREFA PARTNERA